Спецномінації / Відкриття року: оцінюються матеріали журналістів з досвідом роботи до 2-х років.

Барбер Руки-ножиці. Відкриваємо барбершоп: кошторис, поради, попередження

Ольга Пташка, БІЗНЕС

Як зробити бізнес на послугах в галузі чоловічої краси

Відкриваючись, барбершопи зазвичай заманюють майбутніх клієнтів на “чоловічу територію”, в “клуб, де наливають віскі” ба навіть у “місце, де можна зіграти в PlayStation чи більярд”. І… забувають про початкову мету: запропонувати чоловікові якісні перукарські послуги. На чому й прогорають.

БІЗНЕС зібрав думки та поради фахівців, як досвідчених, так і молодих, і пропонує зазирнути за лаштунки “місця чоловічої сили”.

sdfgtyut6543432321 12b12

Ідея:
жінкам тут не місце

Перукарня для чоловіків FIRM стала першим барбершопом в Україні. Відкрилась вона ще 2012 р. в самому серці Києва і не лише виростила покоління майстрів, а й певним чином сформувала правила гри на цьому ринку. Гена Магуза — один з тих, хто пройшов шлях від майстра до підприємця. За чотири роки практики він відкрив власний заклад, де серед іншого дає уроки майстерності. За його словами, чоловіки завжди почуваються некомфортно в жіночих салонах, де вимушені “слухати розповіді про розлучення з чоловіком”. Тоді як у барбер­шопі — лише чоловіки, тут точаться чоловічі розмови, без пафосних замашок. Як каже засновник агенції зі створення проектів “під ключ” “Бюро Державіна” Денис Державін, “одна з причин, чому чоловіки ходять у барбершоп, це атмосфера, в якій чоловік — незаперечний господар простору. Тут немає місця жіночим розмовам, пліткам чи солодкому аромату парфумів”.

Ще одним поштовхом до виникнення суто чоловічих перукарень став тренд на бороди. За даними компанії Pro-Consulting, чоловіки ходять у салони краси частіше, ніж жінки: раз на місяць, а то й кілька разів. Послуги перукаря потрібні їм частіше, і стрижка — найпопулярніша послуга серед чоловіків. Попит народ­жує пропозицію, проте цих пропозицій нині аж занадто. Тож не дивно, що барбершопи так само швидко закриваються, як і виникають на мапі міст. На думку Гени Магузи, одна з причин полягає в тому, що власники закладів “роблять круті ремонти, купують ігрові приставки, більярдні столи, але забувають про те, що вони насамперед — перукарня. Клієнти приходять до них просто постригтися. І вся їхня історія тримається лише на професійній команді майстрів”.

Перш ніж відкрити барбершоп, слід скласти портрет клієнта (зібрати інформацію про соціальний статус мешканців чи відвідувачів району): його вік; рівень доходів; затребуваний тип обслуговування — стандартні, ексклюзивні послуги. І, звичайно, проаналізувати роботу потенційних конкурентів.

На думку пана Державіна, нині зростає популярність комплексних послуг: стрижка та корекція бороди, одночасне обслуговування батька й сина, стрижка та камуфлювання сивини. “З нашого досвіду, затребуваними стають додаткові послуги, які не вимагають спеціального обладнання, наприклад масаж голови. В один з наших барбершопів ми поставили автоматичне масажне крісло, яке користується величезним попитом”, — розповідає Денис.

Приміщення:
на перехресті семи доріг

Вибір приміщення — 50% успіху. Не обов’язково гнатися за простором поблизу метро чи в центрі міста, придивіться до готелів, бізнес-центрів та житлових будинків. Наявність місць для паркування буде додатковим бонусом. Хтось рекомендує брати цокольні приміщення задля економії на комунальних витратах, але тут треба зважити на потенційні ризики і форс-мажори (наприклад, затоплення).

qwertg21345675432 d8b69

Має сенс звернути увагу на розвиненість інфраструктури: кількість супермаркетів, банків, кафе, продуктових ринків та інших закладів сфери послуг.

Залежно від розташування і стану приміщення вартість його оренди починається від $1500. На спеціалізованих сайтах є навіть пропозиції саме для потенційних власників барбершопу — від $5 тис.

Ваш майбутній барбершоп має бути за площею не менше 50 кв.м (бажано декілька кімнат) з електричною мережею потужністю 15 кВт. Обов’язковий елемент — якісне освітлення для комфортної роботи майстрів. На кожного з них має припадати 5-6 кв.м.

Щодо оформлення інтер’єру, тут обмежень фантазії не існує. Популярні на Заході перукарні відображають найрізноманітніші смаки їхніх власників: від улюбленого музичного стилю (рок-н-рол чи хіп-хоп), книги (“Великий Гетсбі”) до фільму чи серіалу (“Гладіатор”, “Гра престолів”).

Персонал:
знайти чи виховати

Звісно, краще брати майстрів “за рекомендацією” зі своєю клієнтською базою. Проте є сенс “вирощувати” барберів самостійно чи “хантити” їх з профільних шкіл. Окрім традиційних методів пошуку не бійтеся застосовувати діджитал-інструменти: таргетингуйте вакансію, зніміть ролик про новий барбершоп, в якому поділіться цінностями вашого закладу.

“Щоб знайти хорошого працівника, потрібно знати, кого шукаєш. Мова не про рівень спеціаліста і розмір бажаної зарплати, а про цінності, які команда має поділяти з власником. Тоді і робота буде якісною, і плинність кадрів — мінімальною”, — радить пан Державін. Зокрема, для FIRM важливо навіть, яку музику слухає їхній потенційний кандидат.

Перукарі роблять набагато більше, ніж просто стрижуть волосся. Вони взаємодіють із клієнтами. Особистість майстра настільки ж важлива, наскількі цінні його професійні вміння. У першому барбершопі України надають перевагу ненав’язливості. “Серед наших клієнтів є і політики, і дизайнери, і відомі музиканти. Але ми не робимо з цього піар собі, і за це нас клієнти поважають. Ми не будемо “піарити” і певні продукти. Проте завжди готові підтримати розмову чи щось порекомендувати”, — зізнається See Jay, директор з маркетингу і співзасновник FIRM.

asd1234567 3da56

Що стосується заробітної плати майстра, то зазвичай барбер має 40% середнього чека (по Києву — 400-500 грн). Також враховуйте бонуси, коли майстер буде вдосконалюватися. І не забувайте кожні три-чотири місяці відправляти персонал на курси, інакше є ризик проґавити всі тренди.

Заробіток:
гроші ходять за клієнтом

Перші півроку FIRM працював у “мінус”, на місяць їх відвідували один-два клієнти. Зараз для закладу 20-30% відвідувачів — це середня прийнятна рентабельність.

Клієнти:
ми до вас в ранковий час

Немає нічого нового під сонцем: маркетинг вам у допомогу. Флаєри, листівки, участь у фестивалях, діджитал. “На додачу всі діджитал-інструменти дають змогу легко порахувати вартість залучення клієнта. Не треба винаходити велосипед, адже найкращі інструменти — SEO, контекстна реклама, SMM, таргетована реклама, SMS- та Viber-розсилки, контент-маркетинг”, — радить See Jay.

Важливо звертати увагу не лише на показник залучення нових клієнтів, а й на частоту їхніх повернень до вас. Нерідко власники барбершопів визначають бонусну систему для майстрів саме завдяки показнику LTV. Орієнтуючись на нього, можна розрахувати розмір прибутку, який отримуєте з одного клієнта за весь час вашої з ним співпраці. Інакше кажучи, LTV — це довічна вартість клієнта.

Кілька порад перед стартом

По-перше, ніколи не знижуйте ціни, адже якісний сервіс має коштувати дорого. Інакше ваш барбершоп опуститься до рівня звичайної перукарні.

По-друге, навіть не дивіться в бік жіночої аудиторії. Жінки можуть бути вашими співробітниками, але не клієнтами. Бо це суперечить ідеології, на якій базується барбершоп.

І, по-трете, як не дивно, не шукайте інвестора, який рано чи пізно вимагатиме щось навзаєм. Краще шукайте ідеї і своїх людей.

 

Ольга Пташка

Відправити