Перегляд матеріалу Таблиця оцінок
Бізнес / Економічна політика: фінанси, інвестиції

ВІДКРИТТЯ КРОСФІТ-СТУДІЇ У ПИТАННЯХ ТА ВІДПОВІДЯХ

Ольга Пташка, БІЗНЕС

Вправи на великій швидкості із значною кількістю повторень, тренування, що триває 30-45 хвилин, — мрія сучасних містян зі стрімким ритмом життя, у яких немає можливості присвячувати спорту багато часу, але є бажання досягти швидкого результату. Тож не дивно, що все більш популярними стають спортивні студії, які пропонують послуги з високоінтенсивних інтервальних тренувань (HIIT), TRX та кросфіту. Спеціалізовані майданчики з’являються у всьому світі ледве не щодня. У Києві, наприклад, вже відкрито понад 10 кросфіт- залів. І хоч, за деякими даними, фітнес-послугами користуються лише 12% українців, тоді як в Європі ця цифра сягає майже 50%, потенціал в цьому сегменті бізнесу в нашій країні важко не помітити.

Тому БІЗНЕС разом із Михайлом П’ятницьким, засновником фітнес-проекту з нуля “START”, занурився в питання функціонування власної студії з кросфіту. І розібрав кроки, які передують її відкриттю, порахував, скільки це коштує, та з’ясував, коли ж чекати на появу омріяних “кубиків” на гаманці її власника.

Що очікує клієнт від студійних залів?
Завсідниками спортивних комплексів є жінки віком від 20 до 37 років. Важливо розуміти, що база клієнтів не є константою і формується, за підрахунками експертів, протягом чотирьох років. На п’ятий рік близько 70% відвідувачів стають постійними, а 30% — новими. Аби зробити клієнта амбасадором бренда, потрібно розуміти, що він очікує від вашої кросфіт-студії.

І одразу ж перший лайфхак від пана Михайла: найкраще в одній фітнес-студії відкривати кілька напрямків тренувань —TRX, бокс або кросфіт у поєднанні з йогою або стретчингом. Адже це економічно вигідно — одну половину приміщення відвести під навантаження, а другу — для релаксу. 

#1 відмова від річних абонементів
Завдяки сегментації нових спортивних хабів у клієнта є можливість одразу обрати напрям до душі й сплачувати лише за нього. “Навіщо річний абонемент в зал, в який ви ходите три рази на тиждень, ще й на групові заняття? Це безглуздо і, вважаю, просто марнотратство! Сучасні клієнти одразу обирають улюблений напрям фітнесу і ходять лише в ці студії”, — стверджує Михайло П’ятницький.

№2 Соціалізація та емоції
Під час групових занять з кросфіт-інструктором у групі переймаються спортивним та духом змагання. Чому не вмирають жіночі фітнес клуби FitCurves? Тому що там все соціалізовані, клієнтки приходять і спілкуються одна з одною. Бути причетним до спортивної групи людей не тільки стильно, а й результативно. Ба більше, завдяки соціалізації та груповим заняттям за останні 2 роки відвідування фітнесу жінками зросла більше ніж на 23%. Також відіграє велику роль камерність приміщення, приглушене освітлення та драйвова музика. 

#3 результат
Коли завершується термін абонемента, кожен визначає для себе, якого результату він досяг за рік. На думку пана Михайла, якщо у великих неповоротких мережах результат залежить від особистої мотивації та персональних тренувань, то у нових камерних студіях інструктор знає кожного клієнта і зацікавлений саме в результаті кожного.

Які документи потрібні для старту?

Ви, як інструктор, маєте отримати ліцензію від National Strength and Conditioning Association (NSCA), ставши афільованим її членом після складання іспиту. Ваш клуб теж повинні протестувати фахівці NSCA і надати йому статус кросфіт-студії. Далі потрібно буде підготувати і мати в наявності наступний пул документів:
• договір на оренду чи купівлю приміщення;
• дозволи пожежної та інших інспекцій;
• реєстраційні документи правової форми бізнесу — ПП або ТОВ (експерти радять зареєструватися як ПП);
• співробітники повинні мати медичні книжки.

До цього мінімального пакету додаються угоди на сервісне обслуговування систем вентиляції та кондиціонування, послуги на утилізацію сміття та інші супутні договори.

Де брати кошти?
Варто відзначити, що це бізнес з великими початковими вкладеннями (близько $50 тис.) і досить довгим терміном повернення інвестицій. Тому бажано залучити інвестиції. Михайло П’ятницький шукав інвесторів серед знайомих і через особисті контакти. “Сайти чи краундфандінгові платформи в цьому випадку не працюють. Там інвесторів знаходять лише IT-стартапи. Можна взяти кредит в банку, але будьте готові до того, що доведеться закладати нерухомість”, — зауважує пан П’ятницький. Часто-густо інвестори готові вкладати кошти у своїх особистих тренерів, питання у готовності тренера змінити амплуа.

Де відкривати студії?

У кожної людини є певний денний маршрут: будинок — магазин — робота. Тому найкращим варіантом розташування студії стануть торговельні або бізнес- центри. Що стосується спальних районів, то фітнес тут для клієнта психологічно асоціюється з розслабленням і відпочинком. Погодьтесь, це аж ніяк не про кросфіт. Але якщо мікрорайонмає не тільки багато житлових будинків, але й розвинену інфраструктуру (як от столичні Позняки), то це вдале рішення. Останні чотири роки, за спостереженнями пана Михайла, більшість залів робиться в стилі лофт. І це не просто данина моді, а й спосіб помітно скоротити витрати. Так, вибір на користь саме цього стилю при оформленні студій “START” дозволив пану П’ятницькому зменшити витрати на ремонт на 500 грн на кожному квадратному метрі. Оформлення в стилі лофт підходить як для залів з TRX, йоги, так і з велотренувань.

 

Яке потрібно обладнання?
Загалом, обладнання кросфіт-студії обійдеться дешевше, ніжу статкування фітнес-клубу. Його краще купувати або брати у лізинг, підказує пан Михайло. “До речі, не раджу брати обладнання в кредит, адже ринок спортивних послуг не високо рентабельний і багато чого ще залежить від сезону, а відсоткові ставки високі”, — зауважує він. Традиційний інвентар складається з гир, блінів, канатів, турніків, тумб, м’ячів, медболів, гантелей, скакалок, кардіообладнання, гребного тренажера, Air Bike тощо — обмеження залежатиме від бюджету проекту. Враховуйте, що в ідеалі обладнання та інвентар доведеться оновлювати кожні три-чотири роки.

Скільки платити інструктору?
Є декілька моделей розрахунку з тренерами. “Приватний підприємець” — інструктор, зареєстрований як ПП, отримує всі 100% відтренування, але має платитиза оренду приміщення. Це дає йому певну свободу обиратикількість клієнтів та визначати вартість своїх послуг. На думку пана Михайла, за цією моделлю часто складно залучити тренерів, до того ж вони не зацікавлені, скажімо, у підтримці залу в порядку, адже вважають, що це вже враховано в сумі оренди. "Відсоток від тренування” — модель, що передбачає отримання тренером фіксованого відсотка з кожного тренування. Радимо у будь-якому разі складати з тренером трудовий договір, аби вберегти себе від утисків податкової.

На чому можна зекономити?
Одразу відкидаємо ідею щодо економії на спортивному устаткуванні. Ні в якому разі! Можна оптимізувати витрати на меблях, шафах для роздягальні, замках для них. Більшість залів обладнують сантехніку з автоматичним вимиканням води, що зменшує кількість витрат на неї на 40%. Ви будете здивовані, але можна відмовитись від послуг адміністраторів, виключивши з сервісу людський фактор і прибравши черги на рецепції. Видавати ключі і міняти їх на картки можна за допомогою новітніх технологій, наприклад, за впізнанням відбитків пальців чи Face ID. Це трохи дорожче, але воно того варте. “Бюджетним та поширеним варіантом стають пропускні турнікети, які сканують штрих-код. А на рецепції достатньо мати одного менеджера з продажу, який буде контролювати якість обслуговування та відповідати на питання клієнта”, — пояснює Михайло П’ятницький.

Коли чекати прибуток?
За даними Pro-Consulting, дохід фітнес-студії складається з:
• продажу клубних карт — 68%;
• продажу індивідуальних тренувань — 15%;
• додаткових послуг — 17%.

Рентабельність спортивного центру може сягати 25%. Окупність спорткомплексу, який працює в преміум-сегменті, займе близько 5 років, в економ-сегменті — приблизно 1,5 роки. Основними показниками для розрахунку очікуваного прибутку будуть:
• кількість тренувань на день;
• середня кількість людей у класі та його вартість.
Для того щоб зал окупився і давав прибуток, потрібна певна динаміка: групові заняття із відвідуваністю 9-10 чоловік мають тривати 7-9 годин на день. В такому випадку слід чекати виходу на окупність за три роки. Більш оптимістичний прогноз із окупністю у один рік — з відвідуваністю однієї групи від 12 чоловік.

Як достукатись до клієнта?

Використовуємо стандартну модель маркетингу: знаю — хочу — плачу. 
Знаю. Перш ніж клієнт при- йде на сайт, він має про нього дізнатися. Тут допоможуть соціальні мережі Facebook та Instagram. Краще, якщо сайт буде багатофункціональним з подальшою SEO-оптимізацією, даючи можливість сплатити за послуги онлайн.
Хочу. На думку Михайла П’ятницького, найкраще працюють автоворонки: спочатку створюється лендінг з лід-магнітом “перше безкоштовне тренування”. Натомість ви отримуєте телефон та поштову адресу клієнта і далі — справа за гарним сервісом. Можна заохочувати аудиторію через пропозиції з програм харчування та тренування.
Плачу. Із 10 людей, які зареєструвалися на перше тренування, реально прийде в зал п’ять-шість. З них абонемент купить хтось один, максимум двоє. Тож, будьте активні та збільшуйте відсоток спортивних українців концептуальними проектами!

Ольга Пташка

Відправити

6,4 Середня оцінка
Таблиця оцінок